Három motor 300 ezer alatt I. rész - Aprilia RS 125
Ha a régit már meguntad, de márciusban újra nyeregbe akarsz pattanni, akkor már most érdemes jól körbenézni a használtmotor-piacon. Főként ha nincs elegendő pénz, ugyanis az olcsóbb gépek általában nem mentesek a hibáktól. Emiatt a tél végi vásárlást még egy tél végi szervizelésnek is követnie kell, mielőtt az első meleg tavaszi napon boldogan kigurulhatsz a garázsból. E sorozatban megpróbálunk három figyelemreméltó darabot összeválogatni az egyik legnépszerűbb magyar használtjárműves oldal motorkeresőjének segítségével.
A keresési feltételek a következők voltak: Rendelkezzen magyar forgalmival, legyen legalább 125 köbcentis, legyen rajta tárcsafék és ne legyen régebbi 14 évesnél. A robogókat kiszűrve, meglepetésünkre csupán tizenegynéhány találatot dobott ki a kereső.Aprilia Rs 125 (2004)
Kompromisszumok nélküli teljesítményre törekvés jellemzi már az Aprilia nyolcad köbcentis gépeit is. A 30 lóerő körüli teljesítmény és extrém könnyű alumínium váz mindenkit száguldásra csábít. Az eredetileg motorversenyekre tervezett kétütemű fenntartási költségei viszont magasak, relatív sokat fogyaszt és gyakori egyes kopó alkatrészek cseréje.
Ezt a típust akkor válaszd:
- Ha még fiatal vagy, de már nem felelőtlen.
- Van igazi motoros ruházatod.
- Van már annyi szerelési tapasztalatod, hogy egy dugattyút vagy egy hengert ki tudsz cserélni, ha úgy adódik.
- A motort elsősorban sportcélra veszed, éppúgy szereted a szűk erdei szerpentineket, mint a húzósabb kanyarokat.
- Nem zavar, ha két-három óra alatt teljesen szétülöd rajta a segged.
- Ritkán mész le a betonútról.
- És nagyon sajnálod, de szeretsz gyorsulni, ha zöldre vált a lámpa.
(Fotók forrása: hasznaltauto.hu)
Nyomj egy lájkot, ha tetszett!